onsdag 2 december 2009

experiment- DAG 3 - sista dagen som 26

Fortfarande rökfri!!! inte ett bloss på tre dagar :) däremot måste jag erkänna att jag snusat 4 snus per dag. jag som aldrig snusat i hela mitt liv. men tänkte att det kunde vara en övergångsgrejj.. sen tänker jag -hellre snus än cigg.


nåja. när man ändå är igång med att förändra sitt liv så tänkte jag att jag faktiskt ändå kunde färga håret. Åhojj! ja ... som vanligt gör jag mina hem experiment- som oftast börjar med katastrof och flera varv till Åhlens för att köpa flera färgpytsar. att man aldrig lär sig.


Tonade det först i en färg som var så nära min egen (råttfärgade) som möjligt, och det blev JÄTTE MÖRKT, så jag tvättade ur toningen typ 4 gångers tvätt. sen lade jag i blonda slingor. och så här böev resultatet. har inte ännu sett det i dagsljus- så det blir spännande imorgon bitti när jag vaknar. kanske blir mössa på min 27 -års dag.


Ush vilken "spegel pose" . men det är håret vi tittar på nu. så - vad tycks? (ärligt)

7 kommentarer:

Fia sa...

jag tycker det blev bra! naturligt men ändå inte tråkigt. kanske kan lägga i ännu mera slingor sen :P

Linda sa...

Info: på 8 snusportioner kan du röka 25 cigg. Skitsnyggt hår!

Turid sa...

Tjusigt! Det blev urbra, som jag sa när jag såg dig! Kanske borde Johanna extraknäcka som frisör?

Och lycka till med fimpandet! Jag moraliserar inte kring rökning- alla gör som de vill- men viktigaste argumentet för att sluta: man luktar godare om man inte röker.;)

Ha't gött på praktiken
//T

Kram

Linda sa...

Jag vill bara göra lite ordning i ledet ifall jag är den som tros moralisera :) (no hard feelings!). Jag både röker och snusar själv. Försöker och försöker att sluta igen och hittat många argument för att sluta, but still...

Du är en kämpe Ette!

Erica Henriette sa...

hahahah tack för alla komentarer!

ja, snus är ju inte bra liksom. men jag tänkte att jag inte får KOL ivarjefall.
sen lär man väl få nåt annat istället. hehe. tänkte att jag skulle sluta med snuset också då som jag använt i en vecka nudå.
hm... då blir det noll nikotin. för kom inte och säg till mig någon att använda nikotinplåster el dylikt. det finns de som använder dem i flera år!!! då kan man lika bra snusa. så .. bort med nikotinet.

pernilla Hurme sa...

ja jälva nikotin, varför skulle man börja med sånt. jag har lyckats dra ner rejält iafall de e jag stoltöver. kämmpa vidare kramar

Linda sa...

Det finns ju nikotinfria snusprillor också. Kanske de kan vara någon hjälp på avvänjningen?