måndag 5 december 2011

året som varit och året som kommer

nu har jag fyllt 29 och ja snart är det nya året här.. 2012..

händelser året 2011:

1 tog examen med bravur och reste med älsklingen till Barcelona
2 jag och tage blev sambos på riktigt :)
3 jag fick känna på hur det var att vara arbetslös- vilket innebar mycket jobb :)
4 gjorde två utställningar och illustrerade för tidningen
5 jobbade på dagis vilket var en helt ny värld. det var skönt med rutiner och inkomst och barnen var en stor glädje, jag grät av att vinka hej då.. men själva jobbet gav inte tillräckligt med utmaningar.
6 fick jobb på högstadiet som elevassistent, musiklärare och bildlärare. Detta innebar att jag äntligen hade foten "inne" i skolvärlden. men det blev också kaotiskt med mycket nytt. Jag tvingades bli medveten om att jag inte var en sådan flexibel person som jag trodde att jag var. jag började även ogilla det faktum att man är offentlig och får ta emot mycket kritik. Det var en stor skillnad från att med sin egen konst vara offentlig- där jag gör vad jag vill och skiter i vad andra tycker och tänker. Plötsligt ska jag vara alla till lags och pressen är enorm.
7 började jobba på bild och form skolan som bildlärare ( ett "sidojobb" men kanske det jobb jag vill engagera mig mest i. dessvärre finns inte tid som det är nu.)
8 sökte och fick konst stipendiet. så nu är det bara att börja jobba med konsten.
9 fick en resa till Paris med älsklingen där vi förlovade oss :)

detta år har minsann varit fullt av händelser! av jobb, konst, kärlek och resor.


För nästa år 2012 önskar jag mig :

1 stadiga och fasta rutiner på jobbet. (helst ETT jobb som bildlärare till hösten)
2 eget skapande till utställningen maj 2012
3 husbygge !
4 bröllopsplanering med älsklingen
5 börja betala bort studielån
6 skaffa en varm bil

det som står först på min prioritetslista är nog ändå huset och utställningen...lets work! :)

Inga kommentarer: